7 tips til deg som vil lykkes med innholdsproduksjon

Hvordan skape godt innhold? Tekstdoktoren Christine Calvert gir deg oppskriften.

I disse Content Marketing-tider, er godt innhold viktig som aldri før. Innhold skal føles ekte og troverdig. Vi har tatt en prat med Norges eneste Tekstdoktor, Christine Calvert, og fått hennes beste tips til god innholdsproduksjon.

Ikke lat som du er noe du ikke er
– Det vi bommer aller mest på er at vi tror vi vet hva unge mennesker vil ha, forteller hun.

– Bedrifter prøver ofte å være kulere enn de er og blir dermed oppfattet som, og nå bruker jeg et ungdommelig ord, kleint, fordi vi har ikke skjønt det. Vi skjønner ikke greia. Vi kan godt være litt trauste og ordentlige – være oss selv. Vi setter pris på at folk er ekte og autentiske, og at vi tror på dem, forteller Calvert.

La ansatte bidra
Det er viktig at ansatte ikke blir påtvunget det å dele på egen Facebookprofil eller i andre sosiale medier, men det å finne en god måte ansatte kan sele bedriftens histore kan være veldig verdifult.

– Ansatte er gull og ansatte bidrar gjerne, forteller hun.

Hvordan lykkes med innholdsproduksjon i 2017:

1. Vit hva du skal si

2. Vit hvem du snakker til

3. Skap noe som engasjerer

  • Situation
  • Complication
  • Resolution

4. Tenk kanalspesifikt

5. Tenk episoder

6. Elsk brukergenerert innhold og kundehistorier

7. Bruk humor (hvis du kan)

Se Calvert fortelle mer om hvert enkelt tips i videoen i toppen av saken.

Les også: Slik lykkes du med content

 



Aktuelt