7 tips fra RED Performance om effekt

Performance-ekspert Magnus Strømnes Bøe gir deg som vil lykkes med performance i 2017, oppskriften på hvordan måle effekt.

I dagens mediehverdag blir det viktigere og viktigere å måle det man gjør riktig. Det er lett for at den siste kanalen før gjennomført kjøp blir gitt hele æren av salget, mens kunden ofte har vært gjennom en mye lengre kjøpsprosess. Kanalen som leverer mest salg er ikke nødvendigvis den som leverer best effekt.

– Vi må ha et mer nyansert syn på hvordan vi måler webtrafikk for å synliggjøre den verdien som blir generert, forteller Magnus Strømnes Bøe fra RED Performance.

 

7 tips til deg som vil lykkes med performance:

1. Kjennskap

2. Besøk

3. Kvalifiserte besøk

4. Rekruttering

5. Konvertering

6. Inntekt

7. Endringsevne

Noen av punktene, som besøk, er nok godt kjent for de aller fleste. Det kan fortsatt være nyttig å måle, selv om Bøe råder oss til å gå enda dypere.

– Hvis jeg som nettsted greier å se at du leser anmeldelser, så er det en ganske god indikasjon på at du er interessert i å kjøpe. Hvis jeg kan greie å snappe opp det, så kan jeg kaste deg inn i et remarketingutvalg. Det er smart! Da kan jeg bruke ekstra penger på å markedsføre mot deg, forteller han entusiastisk.

– Når jeg får registrert deg i remarketingutvalget bør jeg også registrere det som en konvertering, for da har jeg greid å finne noen som er interessert i det jeg har å by på. Dette er et nytt målepunkt som jeg ikke vet om det er noen som bruker enda, men som egentlig alle burde ta tak i. Det å bruke konvertering til remarketing som et konverteringspunkt, sier Bøe.

Se årets foredragsholder Magnus Strømnes Bøe fortelle mer om de ulike tipsene i intervjuet i toppen av saken.

Les også: 7 tips til deg som vil lykkes med innholdsproduksjon

 



Aktuelt