7 tips til deg som vil lykkes med programmatisk i 2017

– Slutt å bruke ordet programmatic, sier Thomas Straw fra Hensikt. Nå gir han deg sine beste råd for hvordan jobbe best programmatisk.

Vi hører stadig snakk om viktigheten av å jobbe programmatisk. Men hvordan gjør man det egentlig? Programmatisk blir brukt om veldig mye og det er lett å bli forvirret over hva ordet egentlig innebærer. Vi har tatt en prat med Thomas Straw, strategisk ansvarlig i Hensikt. Han har gitt oss sine syv beste tips til hvordan man kan lykkes med programmatisk i 2017.

– Programmatic har jo blitt alt. For noen kunder så er det en som kan mye teknisk. For en annen så er det en som kan markedsføring. For en siste så kan det være noe helt annet. Slutt å bruke ordet programmatic, råder han.

Les også: 7 tips fra RED Performance om effekt

Likevel er programmatisk en spennende teknologi som har åpnet opp for mange nye muligheter. Programmatiske kjøp gir oss bl.a. muligheten til å treffe målgruppen bedre. Straw råder oss derfor til å jobbe effektivt med data vi allerede har.

– Data gjør at man kan treffe den målgruppen man ønsker med litt mer presisjon – litt mer personlighet, forteller han.  

Les også: Selger halvparten av digitalreklamen på børs

Tidligere har vi snakket med Tone Angsund og fått hennes viktigste råd om programmatiske kjøp. Still spørsmål, råder hun.

 

Hvordan lykkes med programmatisk i 2017 av Thomas Straw i Hensikt:

1. Slutt å bruke ordet programmatic

2. Bruk data til å treffe bedre

3. Invester i annonseløsninger

4. Bygg ditt eget nettverk

5. Etabler de tre stolper

6. Kartlegg hele prosessen og produksjonslinjer som kan automatiseres

7. Gjør mer selv

Se alle tipsene til Straw forklart i videoen i toppen av saken.  

Les også: Hvordan lykkes med innholdsproduksjon i 2017

 



Aktuelt