CaseQ3_S.jpg

Aller Best: De beste casene fra tredje kvartal

Syv av ti caser er klare til årets Aller Best.

VW Passat GTE
I samarbeid med TRY, TV2 og Madington, skapte Aller ett helt nytt videoformat i forbindelse med lanseringen av Volkswagen GTE. Løsningen ble et interaktivt format der en GTE-knapp i playeren tillot brukerne å spole gjennom reklamefilmen på nøyaktig 7,6 sekunder.

Nordisk Film: Løvekvinnen
I arbeidet med å promotere filmen ble det brukt kjente personer og opinionsledere som var med på å knytte temaet i filmen opp mot problematikk som fortsatt er aktuelt i dag. Dette er en spennende måte å promotere en film på, hvor det er dratt nytte av mange av de ulike annonseformatene som ligger i Aller.

Dyreparken 50 år
Tredje kvartals siste finalist er Dyreparken og kampanjen rundt deres 50-årsjubileum. Kampanjen gikk over tre faser hvor brukergenerert stoff sto i fokus. En god miks av publikums egne tips ble samlet inn og distribuert - til stor interesse for leserne. En av sakene i kampanjen endte som den mest klikkede av alle native saker på KK noensinne.

Tidligere finalister
Totalt er syv av ti finalister kåret så langt i år. I første kvartal be det kåret to finalister, Statoils ”Takeover mobil” og Medica Nords Ester-C. I andre kvartal var det Lilleborgs lansering av Aquaderma og Triumphs Sloggi – evernew som gikk videre.

De gode jobbene i sentrum
Aller Best er en intern konkurranse hvor vi setter de gode jobbene i sentrum og fremhever mulighetene med Kraften i Aller.

– Case-jobbing bidrar til både inspirasjon og læring, og er en god måte å fremheve mulighetene som ligger i Kraften i Aller, både internt og eksternt, blant annet mulighetene som finnes i at Aller kan stå for produksjon av innhold fra A til Å, i tillegg til distribusjon, sier Chris Tallerås Steen, salgsdirektør i Aller.

Finalen avholdes 16. februar og vinneren får dra på tur til Cannes Lions.

 



Aktuelt