mazda-kappahl_1170.jpg

Aller Best: Finalistene!

Dette er de ti beste casene i Aller Best fra 2016.

De tre siste finalistene i Aller Best for 2016 er kåret, og listen er nå komplett. Her er de beste casene fra tredje kvartal. (les mer om Aller Best her)

  • Mazda, AWD. I denne contentkampanjen ble vi kjent med Mats Trygg og hans familie. De fikk teste CX-5 i en uke, noe som resulterte i flere contentartikler og en video.  Det ble også annonsert i fullskjermformatet på tvers av Aller sine siter.
  • Triumph International, Magic Boost. Kampanjen rundt lanseringen av Magic Boost tok utgangspunkt i et samarbeid med Maria Skappel. Hun skrev flere blogginnlegg i tillegg til å delta på et event i samarbeid med KK. Det ble også kjørt annonsering på kk.no og i KK sitt nyhetsbrev.
  • KappAhl, 4 stiler. Kleskjeden endret alle butikkene etter en inndeling i fire stiler. Ved å rekruttere modeller blant leserne ble det laget en kampanje i KK, Magasinet, kk.no, Instagram og Facebook. Aller Media sto for hele gjennomføringen og all produksjon.

Det er Christine K. Rustad som ansvarlig i Aller for kampanjen Magic Boost:
– Caset er et resultat av godt samarbeid med involverte parter samt tillit til at Aller Media kunne utforme og lage alt innhold og materiell som opplyser, fenger og trekker forbruker inn i butikk. Kampanjen inneholdt digitale elementer som banner for profilbygging, native add for å bygge kunnskap og blogger, Instagram og Snapchat for å skape relasjon og tilhørighet. I tillegg arrangerte vi et eksklusivt butikkevent for KK sine lesere for å underbygge budskapet; hvorfor det er viktig å gå fysisk inn i butikk. Vi har sammen oppnådd høy lesertid på alle sakene, fyllt alle tilgjengelige plasser på VIP-arrangementet gjennom nyhetsbrev, banner og blogger – og selvsagt fått presentert de nye produktene på en delikat, ungdommelig og moderne måte.
 

PRN ga dekning på 1,7 millioner unike brukere

Årets Medieselger, Josephine Messa i Aller, sto bak Mazda-kampanjen:
– I denne merkevarebyggende kampanjen ønsket vi å skape oppmerksomhet og bred dekning, innholdsfylle begrepet kjøreglede samt øke kjøpsintensjonen hos de som har behov for AWD. Vi bygde caset på content og PRN ( Premium Reach Norway) gjennom Kraften i Aller og TV2. Content-aktiviteten ga veldig gode resultater, og anser vi artikkelen med videomaterialet som landingsside, så sto denne for 60% av klikkene generert i kampanjen. Artiklene hadde en lesetid som lå over snittet av det vanlige. Vi hadde også en stor Reach-kampanje i samarbeid med TV2. Da benyttet vi vårt absolutte premiumprodukt, fullskjermformatet, for å vise fram Mazda på en optimal måte. Denne Reach- pakken kallas for PRN – Premium Reach Norway. Med dette fikk vi en total dekning på hele 1,7 millioner unike brukere i kampanjeperioden.
 

Fokus på de gode jobbene

Aller Best er en intern konkurranse hvor vi setter de gode jobbene i sentrum og fremhever mulighetene med Kraften i Aller.

– Aller Best er en konkurranse hvor vi setter de gode jobbene i fokus. Dette er alle jobber hvor utfordring og mål er tydelig definert og løsningen bygger på god kunde og forbrukerinnsikt. Det er jobber som viser kraften i Aller og hvor bra resultater en kan få til om en spiller på hele registeret vårt. Her ser vi media first løsninger, bruk av riktige ambassadører, kreative annonseløsninger og hvordan en kan kombinere offline og online annonsering på en effektiv måte. Dette er 10 veldig verdige finalister, sier Camilla Halleraker, Head of Programmatic i Aller.

Her er de tidligere finalistene fra 2016

I første kvartal:

I andre kvartal:

I tredje kvartal:

Inspirasjon og læring

– Case-jobbing bidrar til både inspirasjon og læring, og er en god måte å fremheve mulighetene som ligger i Kraften i Aller, både internt og eksternt, blant annet mulighetene som finnes i at Aller kan stå for produksjon av innhold fra A til Å, i tillegg til distribusjon, sier Chris Tallerås Steen, salgsdirektør i Aller.

Finalen avholdes 16. februar og vinneren får dra på tur til Cannes Lions.

 



Aktuelt