Nyansatte_mai_17_1170.jpg

Aller bygger kompetanse

Åtte nyansatte er i sving på Hasle. Fellesnevnerne er lang fartstid og faglig tyngde.

Salgsdirektør Chris Tallerås Steen har funnet åtte dedikerte og flinke folk til de viktige stillingene. I ansettelsesprosessene er det lagt særlig vekt på erfaring, kunnskap og kompetanse.

– Blant de nyansatte finner du alt fra innholdsprodusenter til partneransvarlige. Spennet i hva vi har behov for i dag, er mye større enn tidligere, sier Tallerås Steen.

Hun understreker også hvor viktig det er for Aller å ansette riktig person i rett jobb, både for gode leveranser til kundene, lønnsomhet, utvikling og et godt arbeidsmiljø.

– Disse åtte nye har både kompetanse og kraft til å kunne bidra her i Aller. Det er dessuten alltid hyggelig å ønske nye ansikter velkommen, sier salgsdirektøren.

De åtte nye er:

  • Hillevi Forsman (33), innholdsprodusent i contentavdelingen
  • Sigurd Blystad (39), innholdsprodusent og tippeekspert i contentavdelingen
  • Marit Midtli Kastet (30), Key Account Manager i kommersiell avdeling
  • Mads Gudim Burheim (36), innholdsprodusent contentavdelingen
  • Martin Wenstad Janssen (30) Key Account Manager i kommersiell avdeling
  • Pål Sørensen (39), kommersiell partneransvarlig i kommersiell avdeling
  • Katarina Petrovic (23), innholdsprodusent, ansvarlig for mote- og skjønnhet i contentavdelingen
  • Kari-Janne Rand (46), KAM Programmatisk på Team Programmatisk

Bli litt bedre kjent med de åtte nyansatte her:

alt

Hillevi Forsman (33), innholdsprodusent i contentavdelingen.

Hillevi er utdannet næringslivsjournalist og har jobbet i Aller Media siden 2005, både som journalist, sjefredaktør i Topp og kommersiell utgavesjef på kk.no.

Hun ser særlig fram til å få Aller Media til å tjene penger på affiliate-shopping på digitale plattformer.

– Jeg håper å bringe stort engasjement, bred kunnskap og godt humør med meg inn i jobben, sier hun, og legger til.

– Det å få utvikle spennende og kreative løsninger for affiliate-shopping på våre siter og utvikle fengende content-konsepter til våre merkevarer, gleder jeg meg også veldig til.

 

alt

Sigurd Blystad (39), innholdsprodusent og tippeekspert i content-avdelingen.

Sigurd har 15 års erfaring fra odds- og spillbransjen i Australia og England. Nå skal han bidra til at Aller Media blir spillportal nummer en i Norge, noe de er på god vei mot å klare.

– Spill er en folkeidrett, det tar vi på alvor med råd og betraktninger rundt alle former for spill – selvsagt med et glimt i øyet, sier Sigurd.

Han trekker fram godt humør og faglig sterk ekspertise som sine fremste egenskaper.

– Jeg har jobbet med spill hele livet og i lange perioder levd av det. Ubeskjedent sagt så tror jeg det er få som kan matche min retur per krone i fotballtips. I tillegg har det vært gøy å bygge opp spillselskaper og fått den strategiske erfaringen også.

Det er en hurtig voksende bransje han har som heltidsjobb.

– Nå får jeg lære enda mer her i Aller Media med mye kompetente folk rundt meg. Mange mennesker har stor glede av spill i hverdagen. Det gjør dette ekstra gøy å jobbe med, og jeg kan faktisk ikke tenke meg morsommere samarbeidspartner enn selveste Norsk Tipping.

 

alt

Marit Midtli Kastet (30), Key Account Manager i kommersiell avdeling.

Marit studerte markedsføring på BI og har arbeidserfaring fra både kunde- og byråsiden. Tidligere har hun jobbet i ulike stillinger i markedsavdelingen til NIVEA, fra markedsassistent til produktsjef med ansvar for hele produktrangen. Deretter som medierådgiver i OMD.

– Fokuset der var å sørge for en optimal utnyttelse av kundenes medieinvesteringer, herunder planlegging og gjennomføring av kampanjer fra start til slutt – både på taktisk og overordnet nivå. Medieplanlegging og strategi er nok mine fremste kompetanseområder på vei inn i ny jobb.

Som KAM skal Marit nå først og fremst serve kundene i porteføljen sin.

– Jeg skal være en god rådgiver for mine annonsører og sikre at de får den beste løsningen til sine kampanjer. Som byråansvarlig skal jeg sammen med min makker Martin W. Janssen (også ny) sørge for at mediebyråene alltid er oppdatert på våre produkter og nyheter, samt inspirere og dele av nyttig informasjon.

Marit håper erfaringene fra byråsiden vil bidra til at kollegene får et nyttig innsyn i en medierådgivers typiske arbeidshverdag og tankesett.

– Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med de produktene og tjenestene vi har på huset, og ikke minst bli bedre kjent med alle de hyggelige og flinke folkene som jobber her. Jeg er ganske sosial og håper å bidra med mitt gode humør!

 

alt

Mads Gudim Burheim (36), innholdsprodusent i contentavdelingen.

Mads er utdannet journalist og har jobbet i Dagbladet i drøyt ti år, de siste tre som prosjektleder, reportasjeleder og konstituert avdelingsleder i sporten. Han har også vikariert som frontsjef for db.no. Han starter i contentavdelingen 1. juni.

Nå tar han steget over i en ny avdeling og et nytt miljø.

– Først og fremst skal jeg nå lære av de flinke folkene som allerede jobber i contentavdelingen. Etter hvert skal jeg være med og styrke avdelingen og bidra til ytterligere vekst, sier Mads.

Balansen mellom ydmykhet og selvtillit ser ut til å være på plass.

– Faglig kan jeg forhåpentligvis bidra med teft for hva leserne/kundene i våre største kanaler er interesserte i og foretrekker. I tillegg vil jeg trekke fram språksikkerhet, lærevillighet og et kjapt hode. Jeg vil si det nå kommer inn en blid, aldri morgengretten og omgjengelig fyr med veldig brede interesser og middels mye kunnskap om masse.

– Jeg gleder meg til å bli en del av et nytt miljø, få ny erfaring og lære av flinke folk i en annen del av bransjen.

 

alt

Martin Wenstad Janssen (30), Key Account Manager i kommersiell avdeling.

Martin er utdannet siviløkonom med en mastergrad i International Business fra Copenhagen Business School, og har tidligere jobbet innen bank og forsikring. Han kommer fra to år som KAM i Nettavisen, med salg av alle digitale produkter på tvers av hele Mediehuset Nettavisens siter. Det siste året jobbet han mer spesifikt med content marketing og bloggkampanjer.

Med en helt fersk kundeportefølje blir en av de viktigste oppgavene å knytte gode relasjoner inn til byråene og kundene deres.

– Jeg ser jeg et stort og uhøstet potensiale innenfor content marketing. Mange annonsører har lite erfaring med denne type markedsføring. Jeg ønsker å ta kunden dit hvor store digitale kampanjer bygges rundt content som bærebjelke. Gjennom en god forståelse av kundens utfordringer, innsikt og analyse, og en gjennomført idé, har jeg tro på at det er mulig.

I tillegg til de faglige utfordringene, er latter og arbeidsglede viktig for Martin.

– Jeg skal bidra med min kunnskap innen content. Jeg gleder meg til å bruke alle verktøyene og selge på en unik og stor produktportefølje. Gøy på jobben er også viktig. Jeg vil gjøre mitt beste for at man kan le litt i løpet av arbeidsdagen.

 

alt

Pål Sørensen (39), kommersiell partneransvarlig i kommersiell avdeling.

Pål har over 15 års fartstid i mediebransjen, senest som salgssjef digitalt i Amedia. I tillegg har han jobbet som medierådgiver i mediebyrået Insight Communication og seks år som byråansvarlig i Dagbladets annonseavdeling.

– Jeg har hatt ansvar for store annonsører som Coop, Norsk Tipping, Orkla, Rema 1000, både fra media og byråsiden, sier Pål.

I sin nye jobb skal han analysere og avdekke områder der Aller kan innhente nye inntekter utover tradisjonell annonsering.

– Det kan være Affiliateds, kommersialisering av nyhetsbrev og partneravtaler med kunder som kan samarbeide med Aller Media på flere områder enn i dag.

Positivitet og jakten på inntekter fra nye områder er ekstra viktig for Pål framover.

– Jeg har som mål å være en positiv person som bidrar til å ha det moro på jobben. Og vil bidra til nye inntekter på områder vi ikke har i dag. Forhåpentligvis besitter jeg kompetanse som jeg kan dele med nye kollegaer i Aller Media. Jeg gleder meg aller mest til å lære noe nytt hver dag i Norges mest spennende mediekonsern!

 

alt

Katarina Petrovic (23), innholdsprodusent – ansvar for mote- og skjønnhet i contentavdelingen.

Katarina er utdannet journalist ved Høgskolen i Oslo, tidligere freelancer og vikar i KK.no og nåværende moteblogger. I tillegg til mote og skjønnhet, ligger også interiør, helse og reise til kompetanseområdene hennes.

– I Aller skal jeg blant annet få flere mote- og skjønnhetskunder til å bruke våre content-løsninger gjennom å presentere med kreative løsninger og produsere inspirerende saker i våre kanaler, forteller hun.

Katarina tar med seg masse engasjement, vitebegjær, spisset kompetansefelt, ærlighet og godt humør inn i den nye jobben.

– Jeg gleder meg til å være med å utvikle gode konsepter og ideer, og å få enda flere kunder til å velge oss og våre merkevarer.

 

alt

Kari-Janne Rand (46), KAM Programmatisk på Team Programmatisk.

Kari-Janne har lang fartstid fra kundesiden med kjente merkevarer som Norsk Returkartong, Telenor Consumer og DFDS Seaways. Hun er en markedsfører med fokus på strategi, branding, massekommunikasjon, CRM og det nye digitale landskapet. I 2015 flyttet hun over til andre siden av bordet og kommer til Aller fra Eniro (Gule Sider), der hun jobbet som Programmatic Performance and Branding Manager.

– På kort sikt gleder jeg meg til å få migrert byråene over på vårt nye dela-regime og få møte byråene. På lang sikt ser jeg fram til å se resultatene av systematisk og målrettet jobbing, helst ned på kundenivå. Men jeg er en utålmodig sjel, så her må vi sadle hesten og ri samtidig.

Kari Janne vil gjøre det enkelt for byråer, trading-desker og kunder å kjøpe varelageret på private- og preferred deals. Hun har et mål om å gjøre byråene til helter overfor sine annonsører. – Da er sjansen større for at vi blir valgt igjen, mener hun.

– Det er viktig å fungere som rådgiver slik at vi selger inn riktige dealer til de oppgavene som skal løses for annonsørene. Derfor er det så viktig å bli involvert i briefene fra kundene via byrå. Hva er oppdraget? Oppfølging og rapportering blir også ekstremt viktig.

Det er viktig for Kari-Janne å stadig gjøre ting bedre enn forrige gang. Hun er en strukturert lagspiller og har nyttig erfaring. Derfor håper hun å bidra med å se ting fra kundens ståsted, se det store bildet og kreve plassen til Aller som Norges nest største publisist.

 



Aktuelt