aller - kraften.jpg

Aller styrker Ahead

Aller styrker byrånettverket Ahead – kjøper seg inn i designbyrået Uniform

Byrånettverket Ahead Group er et av Nordens største byrånettverk med en omsetning på rundt 900 mill NOK og 500 medarbeidere. I nettverket i Norge inngår Redink , OMG, NVFT og Hyper. Felles for byråene i Ahead Group er at de alle er blant de ledende innen sine fagfelt, som bl.a. omfatter innholdsmarksføring, CRM, performance marketing, field marketing/ events og digital forretnings- og tjenesteutvikling.

Uniform ble etablert for 20 år siden og har de siste årene vokst til nærmere 20 ansatte med en årsomsetning på i overkant av 20 mill. kroner. I 2016 vil omsetningen ende på nærmere 26 mill. kroner.

Byrået har befestet sin posisjon som et kompetansemiljø hvor design som strategisk virkemiddel skaper relevante løsninger i skjæringspunktet tjenester og merkevarer. Tilnærmingen til prosjektene er basert på tjenestedesign som setter brukernes funksjonelle og emosjonelle behov i sentrum for å bygge helhetlige opplevelser og løsninger. På kundelisten står store og ambisiøse oppdragsgivere som Jernbanedirektoratet, Bane NOR, Fakultet for kunst, musikk og design, Stortinget, Stiftelsen Norsk Luftambulanse, NSB, Veidekke Eiendom og Norges Sjømatråd.

Uniform har ambisiøse mål for utviklingen videre og har sett fordelen av å bli en del av en større konstellasjon.

- Vi er stolte over hvor vi har kommet med en tydelig strategi og retning for byrået, høy kvalitet på alle leveranser, bevisst tenkning rundt forretningskritisk kompetanse kombinert med kontinuerlig fokus på å skape løsninger som begeistrer brukerne. Nå ser vi frem til å bli en del av et større nettverk med supplerende kompetanse, gleder oss til å starte samarbeidet og legge enda mer ambisiøse planer for fremtiden, sier daglig leder Helle Thorkildsen.

- Tjenestedesign er et fremtidig vekstområde som vil styrke det strategiske tjenestetilbudet fra Ahead Group, og ikke minst nyttiggjøre seg ressurser fra de eksisterende byråene i nettverket. Uniform er et spennende byrå med riktig kompetanse og attraktive kunder, som vil stå i sentrum for denne satsingen”, sier Rolf Hanche-Olsen, konserndirektør for strategi og nye forretningsområder i Aller Media.

 



Aktuelt