Fire på Faglig Frokost

Hva blir trendene på mobil fremover? Vi spurte ekspertene og kundene om hva de tror blir viktig i 2017.

Nok en gang var det fulle hus da INMA og Aller inviterte til Faglig Frokost i Sjøfartsbygningen. Denne gangen var temaet mobil, et tema som engasjerer mange. Kantar TNS kunne i november melde om at veksten på mobil er formidabel. I videoen over kan du høre hva ekspertene og kunder tror blir trendene fremover og hvem de synes gjør en spesielt god jobb på mobil.

Cecilie Matheson fra Schjærven åpnet programmet med sitt innlegg om hvordan funksjonaliteten bygger merkevaren.

– Det er funksjonaliteten som skaper merkevaren. Enten utvikler du tjenestene dine eller så blir du borte, forteller Matheson. Hun trekker frem Vipps og Amazon som gode eksempler på bedrifter som har utviklet sine tjenester utenfor sin bransje for å henge med i tiden.

Vi har lenge snakket om at fremtiden er mobil. Med dette i bunn, går vi nå inn i en ny bølge av innovasjon der kunstig intelligens står i fokus, forteller Torje Ingebretsen fra Google. Han fortsetter med å lære oss hvordan man kan vinne som annonsør i en mobil verden. Han drar frem tre stikkord for å få dette til: synlighet, måling og fart. Han kan bl.a. vise til at konverteringsraten stiger med hele 27 % hvis siden laster kun ett sekund raskere.

Fart er også ett av hovedpunkene da René Selsø fra Aller snakker om mobil programmatisk. Han forteller at hele 78 % forlater siden hvis den tar mer enn fem sekunder å laste. Gode mobilannonser bør være raske, kontekstuelle og engasjerende, avslutter han.

Faglig Frokost er nå inne i sin tredje sesong, der de fleste arrangementene blir fulltegnet lenge før tiden. Neste Faglige Frokost blir den 12. mai, med VR som tema.

 



Aktuelt