matredaksjonen_stor.jpg

Gode tall på menyen til matredaksjonen

Etter at Aller Media før jul samlet matkompetansen i en felles avdeling, har det vært god fart i trafikken med matrelaterte saker på Dagbladet.no.

 

Redaksjonssjef Hilde Schjerve i Dagbladet mener matløftet skyldes at matredaksjonen har fått et veldig riktig digitalt fokus:
- Vi får rett og slett bedre saker, som er godt gjennomarbeidete og riktig vinklet. Vi ser at særlig tester - både smaks- og ernæringstester -, nyheter om mat, snakkiser og ulike temaer, som for eksempel overspising, fenger Dagbladets lesere, sier Schjerve.

Hun vil også trekke fram at matredaksjonen er blitt flinkere til å fange trender og legge seg midt i nyhetsbildet.
- Når Kjendis-redaksjonen skriver om Sophie Elises hoveboard-fadese i 4-stjerners middag, skriver matredaksjonen om avokadokuttingen hennes og lager sak på hvilke kjendiser TV-kokk Ole Martin Alfsen mener har laget den besten maten. Smart, sier Schjerve.

Generelt funker samlegrep bedre enn saker om enkeltoppskrifter på Dagbladet, som for eksempel "Fru Timians ti mest populære middager". Unntaket er hvis saken handler om noe så folkelig som å pimpe opp popcornet.
- Christopher Sjuve har også truffet med noen morsomme nettkommentarer, i tillegg til at han er blitt en humørspreder inn i de daglige redaksjonsledermøtene i Dagbladet. Man skal ikke undervurdere effekten et godt innsalg kan ha på våre vaktsjefer, sier Schjerve spøkefullt.

Kontakt oss for mer informasjon!

 

 



Aktuelt