Julepraten: Mads Christian Gribbestad, Clas Ohlson

Hva inspirerte mest i 2016, og hvordan blir neste år? Se julepraten med Mads Christian Gribbestad her.

Vi har tatt en prat med kunder og byråledere for å oppsummere 2016 og for å lodde stemningen for det nye året. Hver uke vil en ny bransjepersonlighet dele litt av sine erfaringer og forventninger.

Denne gangen har vi snakket med Mads Christian Gribbestad, B2B Manager i Clas Ohlson. 

– Det som inspirerte med mest var det å komme inn som nyutdannet, i en organisasjon med gode verdier og et sterkt fokus på å jobbe sammen for å skape gode resultater.

Fokus på omnikanal
I 2017 skjer det mye spennende i Clas Ohlson. Med en tilvekst av minst fire nye butikker håper de på å kunne vokse og ta en enda større markedsandel. Samtidig blir det et stort fokus på omnikanal i året som kommer.

– Vi har et godt kanalsamspill allerede, men for fremtiden så vet vi at kundene stiller høye krav. For at vi skal gå frem som en omnikanalretailer så er det nødvendig å tilpasse oss det, forteller han. 

Miljøvern
Aller Annonse har tradisjon for å donere penger til ulike veldedige formål i tiden før jul. I julepraten lar vi intervjuobjektene selv bestemme hvem pengene skal gå til.

Gribbestad forteller at miljøvern er en veldig viktig for Clas Ohlson. Her har de jobbet med alt fra utfasing av palmeolje i stearinlys til miljøvennlig transport av varer.

– Sammen med Miljøagentene har vi et opplegg som heter batterijakten hvor vi har samlet inn over 200 tonn batterier på tre år. Nettopp derfor vil vi donere pengene til dem, barnas egen organisasjon for miljøet, avslutter han.

 

Forrige uke snakket vi med Glenn Myklebust i Mindshare, og tidligere har vi snakket med flere spennende bransjepersonligheter. Se alle julepraten-intervjuene her.

Se hele intervjuet med Mads Christian Gribbestad i toppen av saken.

 



Aktuelt