årets magasin_1170.jpg

KK er Årets Magasin!

KK hentet hjem en av de aller gjeveste medieprisene onsdag 10. mai og fikk hederstittelen Årets Magasin.

I tillegg ble KK Mila kåret til årets redaksjonelle event. Som opptakt til årets store mediekonferanse Nordiske Mediedager ble tradisjonen tro Mediebedriftenes Landsforenings mediepriser delt ut i Bergen onsdag kveld. KK vant altså prisen Årets magasin, kveldens andre av tre hovedpriser.
- Det er veldig stas å få årets beste magasin på nett og papir, sa en glad og stolt KK-redaktør Gjyri Helen Werp til medier24.no onsdag kveld.
- Vi er en merkevare som er 174 år gammel og dette er en gammel dame som har klart å fornye seg gjennom tidene. KK er kanskje den merkevaren innenfor ukepresse som har klart å transformere seg over på digitale plattformer og nye arenaer og dette er vi veldig stolte av.

Superdedikert gjeng
- Det betyr mye for oss å vinne denne prisen, vi er en liten gjeng som jobber knallhard, fortsetter Werp.
- Vi har superdedikerte og lojale medarbeidere som virkelig står på og det er en glede med alle de små seierne vi vinner sammen hver eneste dag. Samtidig setter vi veldig hårete mål framover og vi har et mediehus i ryggen som virkelig satser og som har store ambisjoner.

Juryens begrunnelse:
Årets magasin behersker balansen mellom tungt og lett innhold på en mesterlig måte. Magasinet har klart å transformere en tradisjonsrik merkevare fra papir til et ledende og lønnsomt nettsted. De evner å tiltrekke seg lesere fra flere generasjoner gjennom å være tro mot merkevaren, samtidig som de klarer å fornye journalistikk og presentasjon digitalt. På en unik måte har de etter langsiktig og grundig arbeid klart å lage sitt eget univers og skaper engasjement hos leserne både på papir, på nett, i skiløypa og i løpetightsen. Årets magasin er mye mer enn et magasin – årets magasin er KK.

Årets redaksjonelle event, vinner: KK – KKmila
KK har med KK Mila klart å transformere merkevaren over på nye områder og tiltrukket seg nye generasjoner tilhengere. Alle digitale flater brukes for å skape det nødvendige lim mellom analoge, digitale og «live» plattformer. Å samle 7000 av sine lesere til løpsfest i Oslo er rett og slett imponerende.

 



Aktuelt