TreSamlet.jpg

Kraften i Aller

– Er Aller best i Norge på programmatisk kjøp? Er vi best på ny teknologi? Er vi best på strategisk samarbeid med kundene våre? Målet må jo være å kunne si ja på alt sammen.

For Chris Tallerås Steen, salgsdirektør i Aller, har 2016 vært et meget hektisk år. Fokuset på å fremme «Kraften i Aller» og styrke et allerede strålende annonsemiljø har vært krevende.

I verdenstoppen
– Vi stilte oss alle de ovennevnte spørsmålene ved inngangen på året, og jeg føler nå at vi er kommet et godt stykke på veien. Selv om Aller er stor i Skandinavisk sammenheng, er vi ikke særlig dominerende på global basis. Likevel har vi altså en ambisjon om å være ledende både på utnyttelse av teknologi og på å lage løsninger som er til nytte for kundene våre. Dette gjør vi ved å samarbeide med de ledende teknologiaktørene og ved å lytte nøye på våre kunder. Vi er nok – i all beskjedenhet – i verdenstoppen når det gjelder programmatiske løsninger, samtidig med at vi arbeider meget fokusert lokalt. Vi har etablert et strategisk kundeteam som arbeider på tvers av hele konsernet, og gjennom 2016 har vi styrket content-miljøet vårt med betydelige ressurser, sier Tallerås Steen.

Norges beste content-aktør
Asbjørn Halvorsen har solid redaksjonell erfaring, og har tidligere ledet blant annet Dagbladets Magasinet. Han er nå content-sjef i Aller.
– Vi skal være Norges beste univers for kommersielt innhold, og sammen med kundene skal vi få morsomme og kreative ideer til å fly. Vi skal både være seriøse og lekne og virkelig vise at det finnes intelligente måter å få frem kundenes budskap på, sier Halvorsen.
Les mer om contentavdelingen.

Med kunden i fokus
– Fra første oktober har vi bygget om salgsmiljøet, slik at alle jobber på tvers av hele Aller – nettsteder, magasiner og målgrupper. Hver kunde skal ha én kontaktperson, forteller Tallerås Steen.
– Dermed kan vi treffe både bredde, nisje og bestemte målgrupper – og lage spennende konsepter sammen med kundene.

Programmatic er mye mer enn teknologi
– Enkelte ser ut til å tro at programmatic-løsninger først og fremst dreier seg om teknologi, sier Camilla Halleraker, head of programmatic i Aller.
– Og vi har jo valgt de mest fleksible og avanserte løsningene som finnes, men samtidig er nettopp fokuset på merkevarer og hvilke sammenhenger kundene ønsker å bli presentert i viktigere enn noen gang. Sammen med kundene fokuserer vi kontinuerlig på løsninger, og sammen med Google vil vi drive kontinuerlig produktutvikling som få kan konkurrere med, forteller Halleraker.

I filmen under kan du se hva noen av våre partnere sier om "Kraften i Aller".

 



Aktuelt