Mazda vant Aller Best

God innsikt og godt innhold skapte gullcaset.

Det er Mazda, Mindshare og Årets Medieselger, Josephine Messa i Aller, som står bak årets vinnercase i Aller Best. Caset brukte content for å få frem kjøregleden og nytten ved AWD (all-wheel-drive). Annonsører, byråer og kollegaer i Aller samlet seg på Mesh for å feire de gode casene fra 2016.

Se intervju med vinnerne over.

Juryens begrunnelse av vinnercaset lyder som følger:
Mazda-caset er et godt bevis på kraften i Aller i praksis. Idé og løsning henger godt sammen med innsikten og svarer på kundens utfordring på en spennende måte. Ved å rekruttere en ambassadør som svarer på alle assosiasjonene Mazda ønsket å styrke i denne kampanjen, har Aller beriket kampanjen med innhold som målgruppen ville finne interessant og underholdende og som beviser Mazda sine fortreffeligheter i praksis. Dette er meget godt håndverk, tatt ut på en sofistikert måte og med vel dokumenterte resultater og med god effekt for kunde.

2. plass til Aquaderma
Sølvvinneren inviterte KK-leserne til å være ambassøderer for AquaDerma. De testet produkter og delte bilder på Instagram. Det er Lilleborg, OMD og Aller som står bak caset, og juryens begrunnelse lyder:
– Dette caset viser at man ved å planlegge godt i forveien og jobbe systematisk, skjer det magi. Kombinasjonen tradisjonell annonsering og et engasjerende kampanjekonsept, har gitt gode resultater for AquaDerma, der man har brukt en kanal og absolutt alle dens muligheter – i tillegg til sosiale medier. På den måten fikk KK-leserne bli bedre kjent med AquaDerma, samt bygge troverdighet gjennom ambassadørprogrammet, som viser seg gjennom høy kjennskap og liking blant KK’s lesere. Caset er godt dokumentert med resultat og effekt.

3. plass til VW-GTI
Da Volkswagen lanserte nye Passat Stasjonsvogn GTE ble det skapt et helt nytt videoformat. Denne kampanjen holdt til bronseplass. Det er TV2, Volkswagen, MediaCom, Try og Aller som står bak caset, og juryens begrunnelse lyder:
– Bronsen i Aller best deles ut til en kampanje som virkelig har skapt involvering ved å tenke annerledes. Her har forbrukeren virkelig blitt tatt på alvor ved å forstå deres adferd og ikke minst respektere den. De har samarbeidet godt med andre mediehus, involvert utviklere og skapt en helt ny mulighet som sørger for at målgruppen ønsker å engasjere seg i reklamen og leke med den. Kampanjen hadde noen klare mål, det var å skape oppmerksomhet og kjennskap til 7, 6 sekunder. Genistreken her var å bruke det annonseformatet som 90% av brukerne skipper bort ved mulighet til deres styrke. Ved å bytte ut skip-knappen med en spole-knapp så oppnådde de noen fantastiske resultater. 24% flere husker at spolefunksjonen tok nøyaktig 7,6 sekunder, enn personer som husker selve Web-TV-filmen! Som en bonus så ble det også booket hele 2 215 prøvekjøringer ut av dette, og det er da ikke verst.

Se bilder fra festen på Mesh og les juryens begrunnelse her.

Se de ti finalistene som kjempet om seieren i årets Aller Best.

 



Aktuelt