På shortlist i Gulltaggen med Help

Kampanjen tok i bruk det nye Outstream-formatet og er på shortlist i kategorien online video.

Forsikringsselskapet Help viste 15 filmer i det nye videoformatet til Aller. Det er Futatsu, Aller og Adform som står bak kampanjen.

Den usympatiske Wall Street-advokaten spilt av Rick Hoffman var sentral i filmene.
– Kampanjen heter The Lawyer og er en filmbasert webkampanje som skal tydeliggjøre HELPs samfunnsrolle, altså primært posisjonerende. Å gi vanlige folk tilgang til juridisk rådgivning, eller advokattjenester, har gjort HELP ganske store, men de er fremdeles ikke så kjente. At noen synes at gode advokater er forbeholdt de rike var det kreative premisset, og også hvordan vi fant frem til Rick Hoffman og hans ubetalelige skildring av en usympatisk Wall Street advokat, sier Aris Theophilakis, CEO i Futatsu.

Outstream er et videoformat - native video (inRead video), på en artikkelside. Formatet blir aktivert når det er inscreen. Når 50 % eller mer av formatet vises, vil videoen dytte det redaksjonelle ned, og videoen vises i full høyde. Dette vil gi en høy oppmerksomhet, spesielt dersom videoen vises i en relevant redaksjonell artikkel.

Innovasjon og gode caser er fokusområder for Aller.
– Vi ser alltid etter spennende utfordringer fra kunder. Ved å jobbe sammen med kunde og byrå om gode ideer og originale løsninger på våre flater, oppnår kundene gode resultater. Derfor har vi et stort fokus på caser. Det bidrar til inspirasjon og læring og er en god måte å fremheve mulighetene som ligger i Kraften i Aller på, sier Chris Tallerås Steen, salgsdirektør i Aller.

Aller Best er konkurransen der Aller hedrer gode ideer og nye løsninger. Nylig ble vinneren for 2016 kåret.

 



Aktuelt