Adina_680x310.png

Store forventninger til Mediekonferansen

Om få dager braker det løs i Strømstad, og lederen for Mediekonferansen 2014 gleder seg stort.

16. oktober 2014

– Dette blir så utrolig bra, sier Adina Broady Aasebø, lederen for Mediekonferansen 2014. Hun gleder seg mest av alt til å dele det faglige innholdet med deltakerne som kommer.

– Temaet i år er samarbeid. Det er et veldig relevant tema for tiden vi er inne i. Vi driver med bransjeglidning, og spørsmålet er hvordan vi skal jobbe sammen fremover? Hva skal mediebyråene, reklamebyråene, analysebyårene, PR-byråene og mediene gjøre fremover? Kanskje samarbeid er the new operating system, og det må til for å skape gode resultater fremover, sier en engasjert Aasebø. 

Samarbeid som fag
Konferansen er delt opp i fire bolker. En bolk handler om samarbeid som en nødvendighet. En annen bolk handler om strukturer som muliggjør samarbeidet. Den tredje bolken handler om collaborating cooperating, hvordan man nå kan leie i stedet for å eie. Det går på samarbeidsøkonomi, utveksling av produkter på andre måter enn ved å betale for dem. Den siste bolken handler om mennesker.
– I den kommer et av mine personlige høydepunkt, nemlig Katarina Gospic. Hun er hjerneforsker, foredragsholder og forfatter. Hun har forsket på celler i hjernen, og hvor bra det fungerer når cellene samarbeider. Dette oversetter hun til business, sier Aasebø. Hun legger til at det er 17 utrolig dyktige foredragsholder som både skal inspirere og motivere deltakerne under konferansen.

Nettverk og inspirasjon
I år er det 35 år siden den første konferansen ble arrangert, og som alltid handler det både om fag og nettverk i to intense dager.
– Det er ikke så ofte konurrenter står ved siden av hverandre og skåler, og det er noe av det man får mulighet til under Mediekonferansen. Det blir et spennende fellsskap av bedriftsledere, entreprenører, designere, reklamefolk, akademikere og økonomer i Strømstad.

35-årsjubileet blir også feiret som seg hør og bør med et jubileumsball. I år tilbys deltakerne spennende førkursene på torsdag. Her blir det flere kurs man kan velge i.

Påmelding
Selv om hovedhotellet nå er fullt, er det fortsatt mulig å melde seg på Mediekonferansen 2014. Det er flere plasser i konferansesalen, ved middagsbordene og på dansegulvet, og de som melder seg på nå, får hotellrom på et nabohotell. Ta kontakt med daglig leder, Trine Vik i Mediaforum, dersom du ønsker å melde deg på.

 

 

 



Aktuelt