Dyreparken 50 år!

Dyreparken i Kristiansand ville bedre besøkstallene og øke forhåndssalget.

Gjennom å vise mangfoldet av sine attraksjoner og tilbud, skulle de nå målet. Caset var et samarbeid mellom Dyreparken, Carat, Aller og Dagbladet.

Målgruppen til Dyreparken var småbarnsforeldre.  Aller - med sitt omfang av produkter - kunne skreddersy en god plan som dekket målgruppen til Dyreparken godt. Gjennom å bruke Dagbladet.no med sin bredde - og med en indeks på 130 i målgruppen - samt komplementere dette med nisjesidene KK.no og Seoghør.no, hvor leserne er svært motiverte for tips og råd samt at de liker å bli underholdt, ville Dyreparken nå ut til målgruppen.  

Første del av kampanjen var å bruke bannere på Aller sine sider, der vi rekrutterte på kun en uke 1.133 høyinteresserte ambassadører. De delte villig egenerfarte tips og råd. Premien var ett eksklusivt opphold hos Dyreparken, for 5 familier. Innholdet vi fikk av ambassadørene var både troverdig og nyttig – endte samlet sett på hele 15.000 interessante tips og råd. Dette ble samlet og brukt i native ad kampanjer på Aller sine nettsteder.

Andre del av kampanjen var en native ad kampanjene hvor innholdet kunne vise bredden i Dyreparkens tilbud og kunne øke leserens kunnskap og motivasjon – og ble lansert i Dyreparkens åpningshelg. Det var to omganger med native ad på KK.no, Seoghør.no og Dagbladet.no. Første omgang var med lesernes egne tips, mens andre gav tips om den beste ruten i Dyreparken. I slutten av denne saken laget vi en helt ny konkurranse gjennom hvor det var påmelding til nyhetsbrev, med premie til 10 heldige familier med opphold hos Dyreparken. Påmeldingene bidrar til at Dyreparken kan ha videre dialog og engasjement med kundene.

Ambassadørene bruket ei snitt over 19 minutter på å gi sine best råd og tips. Lesetiden på sakene var over snitt og responsen på kk.no var all-time-high.

Kampanjen var en suksess!

Større kjennskap til tilbudene, økt nettsalg og mer interesse for besøk. Faktisk nådde Dyreparken over 1 million besøk i 2016.

 

 



Aktuelt