• Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide

Innholdet har vært svært overbevisende!

Citroën ville vise at de lager innovative biler i C4 Cactus og skape bevissthet rundt merket DS Automobiles - et merke ikke alle har hørt om. Det resulterte i gode konverteringer, høy lesetid og en pen del prøvekjøringsbookinger.

Head of Media Mads Læsø Christensen i Citroën og DS Automobiles danske mediebyrå OMI sier at valget falt på Dagbladet fordi det er en bra match mellom Citroën og den typiske Dagbladet-leser.

– Dette synes jeg skinner klart igjennom når vi ser på responsen på vårt innhold.

Byrå og kunde hadde også ønske om å være synlig blant de som er mer bil-fanatiske, som finnes på Dinside.

– I forhold til DS Automobiles dreier det seg mer om få merkevaren på kartet. Akkurat det er en lang reise, men native-formatet gir en bra mulighet for på en autentisk måte å fortelle om en et bilmerke som er relativt ukjent, selv for de som interesserer seg for bil.

Overbevisende innhold
Når det gjelder Citroën-modellen, ville kunde ha fokus på at Citroën lager innovative biler i form av C4 Cactus, som fortsatt er flaggskipet når det kommer til design og teknologi. Når det gjelder det andre merket, ville DS Automobiles vise frem den nye modellen og fortelle om et merke som utover å være «the spirit of avantgarde» også fint kan kjøres på norske veier.

Her testet vi DS 4 Crossback for kunden.

– Så den primære KPI har vært å få flest mulig i målgruppen til å lese innholdet. "Stay on page" på artiklene har vært viktigste KPI. At vi også har fått en pen del direkte prøvekjøringsbookinger fra folk som har klikket seg videre fra artiklene til nettsiden, er bare en ekstra bonus, noe som vitner om at innholdet har vært svært overbevisende, sier Christensen.

OMIs Head of Media forteller at det «overordnet har det vært stor tilfredshet» hos kunden, noen som har resultert i at byrå og kunde har blitt enige om å gjøre native til et fast punkt på det digitale mediebudsjettet.

God konvertering
Christensen sier at de var veldig fokuserte på å skape leads med sine digitale aktiviteter, og de ville få folk ut til forhandlerne og oppleve bilene.

– Men med native har vi ikke fokusert på å kun nå folk som er i ferd med å kjøpe en ny bil. Tvert imot handler det om å skape awareness og få folk tettere på å overveie merkene neste gang de skal kjøpe bil. Det gjennom å fortelle noe som forhåpentligvis rikker ved eventuelle fordommer omkring franske biler. I lys av dette har kampanjene konvertert veldig bra. Vi har høy lesetid og de som velger å klikke seg videre til nettsiden fra artikkel konverterer i markant høyere grad til leads enn eksempelvis besøk fra bannerannonsering.

Godt samarbeid
Christensen sier at innholdsproduksjon, kampanjeavvikling og feedback har fungert godt fra Aller.
– Dere er spesielt flink til å skape velfungerende innhold uten spesielt stramme briefs.

Også samarbeidet mellom OMI og Aller er han fornøyd med.

– Upåklagelig. Dere har vært veldig fleksible. Flere ganger har vi måtte gjøre om på både artikler og selve bookingen, og det helt uten problemer. Samarbeidet omkring å skape selve innholdet har også fungert veldig bra.

Her testet vi Citroën C4 Cactus for kunden.

Er du interesset i content løsninger i Aller, så ta kontakt med Tine eller Kent!

 

 



Aktuelt